SAHARA - dvojdňový poznávací zájazd (VIDEO)

Staré arabské príslovie hovorí ,,Len v púšti je človeku umožnené okúsiť slasti slobody." Každý, kto aspoň raz v živote pozoroval krásu púštneho západu slnka, kto prežil voľnosť nekonečných diaľok a videl krutú nádheru púštnej prírody, určite dá tomuto prísloviu za pravdu. Ba čo viac, púšť ho už navždy priťahuje magickým kúzlom.
,,Kartágo tours"

Myslím, že ja osobne by som zážitok na púšti neopísala krajšie. Človek, keď vidí tú neskutočne prázdnu diaľku, v ktorej sa schovávajú len duny a ťavy, upustí od všakovakých myšlienok a pocíti neskutočný pocit slobody. Absolútne ma netrápila práca ani klasické životné problémy. Proste pohoda, klídek a tabáček :) Pre myseľ je to neskutočný relax..Síce tu vládne vysoká nezamestnanosť a chudoba, ale tí ľudia sú aj tak pozitívne naladený a šťastní. A úprimne, napriek tomu, aké tam majú slabé sociálne vybavenie, im závidím. Závidím im tú pohodu, radosť zo života a optimizmus. Krásne slnečné počasie asi spomínať ani nemusím..to im závidí asi každý :)

Poznávací zájazd na Saharu trval celé dva dni. Na mapke môžete vidieť červenú čiaru, ktorá znázorňuje, čo všetko sme vlastne prešli. Výlet nebol zahrnutý v cene zájazdu, takže sa doplácalo zvlášť 100€, čo nie je najmenej, ale je to zážitok na celý život! Z hotela sme odchádzali vo štvrtok ráno o 6:30 hod. a vrátili sa v piatok večer.

V 1. deň sme navštívili ako prvé koloseum v meste El JEM, kde sa natáčal aj film Gladiátor. Prvýkrát som bola vnútri kolosea, takže to bol pre mňa krásny zážitok..Keď si človek predstaví, koľko krvi tam pretieklo, až má z toho zimomriavky. Potom sme pokračovali smerom na juh do mestečka MATMATA, kde nám ukázali troglodyt, teda jaskynné obydlia a teda aj jaskynných ľudí, ktorí takto žijú už od narodenia. Majú tu aj školy, po vyštudovaní chodia mladí za prácou do Francúzka a keď si zarobia, vracajú sa späť domov. Musím povedať, že zvonku mi prišlo takéto bývanie úplne absurdné, ale keď som vošla do tých jaskýň, tak to bolo príjemné útulné ubytovanie. Vodu pili dažďovú zo studní a jedlo si tiež robia sami..žiadne supermarkety..proste čistá príroda. Po Matmate sme sa zastavili v miestnej reštaurácii na obede a potom vyrazili na dlhú cestu za bránou Sahary DOUZ, kde mali pre nás už nachystané ťavy. Jedno slovo - PECKA! Na ťave som nikdy predtým nesedela, lebo mi prišla smradľavá a hlúpa, ale po tomto výlete som si o nej spravila úplne inú mienku :) Za prvé, je neskutočne vysoká, takže zosadnutie bolo naozaj príšerné :D Ale majú tak rozkošnú tváričku a tie mini ušká, ktoré sa stále hýbali..proste taký ňuňáčik :D To že smrdia je pravda, ale dá sa to prežiť. A keď sa zvalila na zem a začala sa váľať v piesku, mi úplne pripomínala nášho Dasta :D Ťava je do týchto horúcich podmienok skvele vybavená: Na očiach má dvojvrstvové mihalnice, ktoré ju ochraňujú pred vniknutím piesku do očí a typickým znakom ťavy  je jeden hrb na chrbte, ktorý pohlcuje teplo a chráni ju tak pred slnkom. Okrem toho obsahuje zásoby tuku, ktorého odbúravaním sa uvoľňuje energia a voda. Počas cesty autobusom  môžete zahliadnuť aj ich stáda. My máme stáda srniek, oni stádá tiav :) Prechádzku Saharou sme ukončili presne v čase západu slnka, čo malo neskutočne krásnu atmosféru. No a potom sme išli na noc do hotela, v ktorom sme stihli akurát tak večeru, okúpať sa a ísť spať, nakoľko budík sme mali nastavený na 3:15 ráno kvôli východu slnka nad vyschnutým soľným jazerom.

Koloseum v El Jem

Návšteva troglodytu v MATMATE

Brána Sahary - DOUZ
Milujem túto fotku :D ňuňu zúbok :D

2. deň v Sahare pokračoval, ako som už vyššie spomenula, východom slnka nad vyschnutým soľným jazerom CHOTT EL JERID, ktorý sme ale bohužiaľ nezahliadli, nakoľko sme mali zamračené počasie..ale aspoň sme teda mali dlhší deň :-P. Zastavili sme sa v jednom mestečku, kde sa nachádzala veľká palmová alej, v ktorej sa pestuje okolo 700.000 pálm. Ďalší neskutočný zážitok! Toľko paliem pokope, to bol môj sen. Neviem prečo, ale na palmy som veľmi zaťažená a tu ich bolo tooooľko :D Domáci nás zobrali na kočároch s koňmi, išli sme pozrieť priamo do vnútra aleje a potom jedno zničené mestečko. Prvýkrát som videla banánovník s banánmi..a pestovali tu neskutočne veľa ďatlí, ktoré boli veľmi chutné. Po jazde na kočároch si nás posadili do jeepov a odniesli do oázy. Oázy sú neodmysliteľnou súčasťou púšte. Sú silným dôkazom živej prírody a moci a vlastne toho, že v strede ničoho dokáže byť niečo. Nájdu sa tu oázy, ktoré majú malý prameň vody a tri palmy a potom oázy s vodopádmi a stotisícimi stromov s vegetáciou a životom. A do jednej takej nás aj zobrali..volá sa CHEBIKA. Nič krajšie som v živote nevidela. Ak si mám predstaviť posmrtný život v raji, tak by som si ho predstavovala presne takto. Po namáhavej horolezeckej prechádzke sme znovu nasadli do jeepov a odišli na skvelý adrenalínový zážitok do najväčších dún Tuniska, kde sa aj natáčal film Hviezdne vojny, teda Star Wars. No a výlet sme zavŕšili vo 4. najdôležitejšom moslimskom meste KAIROUAN, kde nám ukázali najdrahšie ručne vyšívané koberce a nakúpili si suveníry...

Vyschnuté soľné jazero CHOTT EL JERID

Palmová alej

Horská oáza CHEBIKA

Jazda na jeepoch po najväčších dunách v Tunisku a návšteva miesta, kde sa natáčalo
Star Wars

KAIROUAN

Tak, toto boli dva dni plné neskutočných zážitkov, ktoré zostanú v spomienkach na celý život! Snažila som sa aj natáčať čo najviac videí, lebo predsa len z nich je tú atmosféru oveľa viacej cítiť :) Trvalo mi to trošku dlhšie, ako som plánovala, pretože som ho robila v Movie Maker a nevedela som ovládať všetky funkcie, ale nakoniec som to dala nejako dokopy :D Video má 20 minút, tak sa pohodlne usaďte a kľudne si môžete spraviť kávu a pri nej si ho pozrieť :) Dúfam, že sa Vám bude páčiť ;) Prepnite do HD ;) Krásny zvyšok dňa...